Algemeen

Top  Previous  Next

Submenu algemeen

- Algemeen
- Menu en Schermen
- Jaren Periodes
- Email

- Mailing
- Kosten instellen
- Sociale media

 

1.1. Algemeen
1.1.1) "Hier kunt u instellen of een abonnement verplicht is bij het aanmelden op een lesuur"
U kunt een persoon dan niet alleen aanmelden op een lesuur. Persoon moet eerst aangemeld zijn op een abonnement

1.1.2) "Verder kunt u instellen of u bedrijfsgegevens wilt tonen in het personen scherm"
In de personen schermen worden dan rechtvbovenin de bedrijfsgegevens getoond

1.1.3) "Ticket uit bonprinter na binnenkomst gereserveerd les/team"
Iedereen die binnenkomt en zich registreert krijgt automatisch een ticket voor een
bepaalde les waarvoor is gereserveerd

1.14) "Email adres moet uniek zijn voor het online aanmelden"
Kiest u voor online aanmelden dan is het verstandig dat het email adres uniek is.

Bij de online aanvraag voor een nieuw wachtwoord weet het programma dan niet voor welke persoon
het nieuwe wachtwoord is
1.1.5) "Splitsing BTW in boven en onder de 21 jaar"

Deze instelling word veel gebruikt bij bedrijven die danslessen verzorgen voor kinderen onder de 21 jaar
Het BTW tarief voor deze groep is namelijk 0 %

1.1.6) "Taal"
Voorlopig is alleen Nederlands mogelijk

Engels en Belgisch zijn in ontwikkeling.

 

 
1.2. Menu en Schermen

1.2.1) "Na het opstarten van Vreugd ONline , direct gaan naar"

Hier kunt u opgeven waar Vreugd Online standaard naar toe moet gaan na het opstarten.
Heeft u bijvoorbeeld een computer bij de receptie staan dan alleen is bedoelt voor toegangscontrole.
Dan is het handig om op deze computer Vreugd Online zo in te stellen dat Vreugd Online na het opstarten
direct naar de toegangscontrole gaat

1.2.3) "Laat abonnementen, lesuren en cursussen, strippenkaarten, activiteiten zien"
Standaard staan ze allemaal aan. Maar gebruikt u een of meerdere niet dan kunt u voor de duidelijkheid deze product uitzetten

1.2.4) "Extra invoerveld bij personen laten zien"

U kunt in dit personenveld een extra veld opnemen, vaak word deze gebruikt bij bijvoorbeeld
sportverenigingen om het nummer van de betreffende bond in te vermelden

Dit kunt u aanzetten en daarna de naam van het veld er achter toevoegen

1.2.5) "Extra invoerveld bij personen laten zien"

U kunt in dit personenveld een extra veld opnemen, vaak word deze gebruikt bij bijvoorbeeld
sportverenigingen om het nummer van de betreffende bond in te vermelden

Dit kunt u aanzetten en daarna de naam van het veld er achter toevoegen

1.2.6) "Toon producten van de personen als je met de muis eroverheen gaat"

In het personen scherm zie je alle personen onder elkaar je ziet niet de bijbehorende abonnementen

Ga je er met de muis overheen dan zie je aan de rechterkant de producten waar de persoon voor is ingeschreven

 

 

1.3. Jaren Periodes

1.3.1 Knop jaren periodes:
Er zijn veel voordelen indien u per periode gaat werken:
Bijvoorbeeld periode 2015

De begindatum is dan 01-01-2015 t/m 31-12-2015

Elk jaar wordt uw computer geschoond, in een nieuwe periode zijn dan geen betalingen en aanwezigheids gegevens meer aanwezig uit vorige perioden.  De personen die gestopt zijn in een periode, worden niet meegenomen naar de nieuwe periode. Alles is dus erg overzichtelijk.
Met een druk op de knop kunt u weer terug naar een andere periode.
Indien er in de te kopiëren periode personen zijn die nog moeten betalen, dan worden de restant bedragen meegenomen naar de volgende periode.
U dient er dan wel rekening mee te houden dat er niet voor 01-01-2015 en na 31-12-2015 gerekend wordt binnen Vreugd Online.

Werkt u toch door na 31-12-2015 dan zullen er geen ophogingen van de abonnementen/lesuren/cursussen plaatsvinden.
Via de uitbreiding doorboeken kunt u alle personen en abonnementen/lesuren/cursussen
doorboeken naar een andere periode.
Rechts onder in het menu kunt u zien in welke periode u werkt
Via de knop toevoegen kunt u een nieuwe periode toevoegen
Als u meerdere periode/jaren heeft ingevoerd dan ziet u deze onder elkaar staan
Voor 1 van de periodes staat een vinkje dat is de standaard periode waar u in werkt
U kunt een periode selecteren, dan komen er drie extra knoppen onder deze periode te staan
1) zet als standaard om de standaard periode te selecteren
2) Wijzigen, om de geselecteerde periode gegevens te wijzigen.

3) Verwijderen, om de geselecteerde periode te verwijderen
 

1.4. Email
Indien u email wilt gaan versturen dan dient u eerst de instellingen in te vullen

1.4.1. "Eigen email adres"

Hier kunt u uw eigen email adres invullen.
1.4.2) "Naam van wie email afkomt"

Hier vult u de naam in van diegeen die de mail verstuurd

( De ontvangers zien dit email adres)
 

1.5.  Mailing:

Hier kunt u standdaard mailing instellen

1.5.1. Standaard contract voor inschrijven
Na invoer van een nieuwe persoon kunt u de knop "Opslaan en contract" activeren
waarna de persoon word opgeslagen en er automatisch een contract, inschrijfformulier word uitgeprint.

Dit inschrijfformulier kan de nieuwe persoon dan later bijvoorbeeld ondertekenen.

Hier kunt u opgeven naar welk document bij mailing het moet verwijzen.
1.5.2. Standaard document na stornering
Na het toevoegen van een storno(terugboeking), automatische storno word er een mail gestuurd.
naar de personen waarvan het bedrag is gestorneerd.

Hier kunt u opgeven naar welk document bij mailing het moet verwijzen.

1.5.3. Standaard document bij verjaardag
Iemand die jarig is krijg standaard een mail/brief  op zijn verjaardag.

Hier kunt u opgeven naar welk document bij mailing het moet verwijzen.

1.5.4. “Standaard document bij bereiken uitschrijfdatum” 

Dit document wordt gemailed/geprint voor personen die de uitschrijfdatum bereiken
Hier kunt u opgeven naar welk document bij mailing het moet verwijzen.

1.5.5. “Standaard mail na opslaan sepa bestand” 

Er word een mail gestuurd naar personen die in het sepa bestand staan
U kunt hier bijvoorbeeld in vermelden dat er binnenkort geïncasseerd word bij een bepaalde persoon

Ook kunt u een faktuur toevoegen

Hier kunt u opgeven naar welk document bij mailing het moet verwijzen.

1.5.6. “Standaard document voor mail na inschrijfdatum”

Met deze instelling kunt u bepalen na hoeveel dagen een persoon een mail krijgt

Dit voor meerdere mails. Een mail na 0 dagen, na 5 dagen na 7 dagen etc

Hier kunt u opgeven naar welk document bij mailing het moet verwijzen.

1.5.7)  “Standaard document voor personen tonen die meer dan … dagen niet aanwezig zijn geweest

Deze mail word standaard verstuurd naar personen die een op te geven aantal dagen niet aanwezig is geweest

Hier kunt u opgeven naar welk document bij mailing het moet verwijzen.

 
1.6.  Kosten instellen

1.6.1. "Standaard voor de producten worden de kosten berekend per 1e van de maand  of per datum inschrijving"

Kiest u per 1e van de maand dan moeten personen altijd op de 1e van de maand betalen

Meldt iemand zich aan op 14 januari dan word er een bedrag berekend van de 14e tot de 1e
Kiest u voor datum inschrijving en iemand meldt zich op 14 januari aan dan is er geen berekening tot de 1e en
moet de persoon altijd op de 14 e betalen bij een maand betaling op 14 januari, 14 februari, 14 maart etc
Deze laatste mogelijkheid word vaak alleen nog maar gebruikt voor proefabonnementen van een maand of soms bij jaarcontracten
waar men het hele jaar in 1 keer moet betalen

Per abonnement kunt u dit wijzigen

1.6.2. "Bij inschrijven automatisch bedrag tot de 1e betaalperiode berekenen"
Soms vinden bedrijven dit niet prettig waardoor u het hiermee kunt uitzetten

1.6.3. "Gebruik vooruit betaald bedrag"

Hiermee kunt u aangeven welk bedrag er extra vooruit betaald moet worden
Dit kan bijvoorbeeld een maand bedrag zijn. Dan moet er op 1 januari ook al de maand februari betaald worden

Alleen bij aanmelden betaald een persoon dan twee keer het maand bedrag.

1.6.4. "Gebruik kunnen maken van minimale inschrijfdatum

Als u hier voor kiest dan komt er bij de in te voeren cursus een extra vraag om de minimale inschrijfdatum
vanaf deze datum moeten personen die zich aanmelden voor de cursus betalen

 

1.7.  Sociale media

1.7.1. Koppelingen met twitter kunnen hier ingesteld worden

 

- Hoofdinstellingen algemeen: 1.8.  Intake (in ontwikkeling

1.8.1. Intake
Hier kunt u zelf vragen maken, die personen online kunnen invullen